Nieuws en publicaties

Nieuwsbrief: Thuiswerken is netwerken

 

We mogen bij Gordian nog van geluk spreken in deze uitzonderlijke tijden. Tot nog toe is iedereen bij ons gezond en wel. Sterker nog, de Gordian-familie is de afgelopen maanden zelfs versterkt met de geboorte van twee baby’s bij onze medewerkers! Ook daar gaat het gelukkig goed mee.

 

Veel van onze activiteiten bij klanten lopen gelukkig redelijk goed door, zij het op afstand. In sommige gevallen was dat sowieso al gebruikelijk, bijvoorbeeld bij onze planning services. En zelfs intercontinentale projecten blijken prima op afstand door te kunnen draaien. Vergaderen via Teams, grote webinars, online lunches en borrels… we draaien onze hand er inmiddels niet meer voor om, net als zovelen om ons heen.

 

Natuurlijk krijgen ook wij klappen en zijn ook wij snel aan de slag gegaan met scenario-planning en schadebeperkende maatregelen. Maar al met al mogen we tot nog toe dus niet klagen. Zeker als we kijken naar bedrijfstakken waar de gevolgen écht desastreus zijn, zoals de luchtvaart, horeca, sportscholen, contactberoepen, etc.

 

Wat nu toch echt wel lastiger blijkt is het op afstand doen van sales. Zeker bij nieuwe prospects, waar je nog geen jarenlange relatie mee hebt opgebouwd. Eerste kennismakingen doen we kennelijk toch nog steeds liever face-to-face. Al lijken we allemaal meer en meer gewend te zijn aan ‘remote’ als het nieuwe normaal. Ook hebben veel bedrijven nu nog even heel andere prioriteiten. Een extra uitdaging voor ons, om dan te overtuigen dat we in sommige gevallen ook, of júist, daarbij van waarde kunnen zijn. Collega Jan Willem Rustenburg gaat daar in deze nieuwsbrief verder op in.

 

Wat ik echter bijzonder gaaf vind om te zien, is dat iedereen bij ons vanuit de thuiswerkplek actief bezig is om netwerken aan te boren, oude en nieuwe contacten op te zoeken en creatieve oplossingen te vinden om (potentiële) klanten in deze lastige tijden toch bij te kunnen staan. Dat dit nog veel meer dan voorheen ook echt door iedereen wordt opgepakt, sluit helemaal aan bij één van onze hoofddoelen tijdens deze crisis: er samen sterker uitkomen.

 

Ondertussen is er natuurlijk ook ‘gewoon’ nieuws, dus het is weer hoog tijd voor onze periodieke nieuwsbrief. Een paar smaakmakers uit deze editie:

 

Corona en spare parts : we kunnen weer managen…ondanks disruptie|
Jan Willem Rustenburg gaat in dit artikel in op de impact van de coronacrisis op de service supply chain. Wat treffen we aan bij onze klanten, en welke maatwerk strategieën passen hierbij?

 

Bayer verbetert planning t.b.v. medische scans
Bayer levert en onderhoudt wereldwijd medische scan oplossingen. Daarbij is het cruciaal dat ziekenhuizen hun scans betrouwbaar en volgens afspraak kunnen uitvoeren. Een goede planning van reserveonderdelen voor het onderhoud is van wezenlijk belang. Stijn Wouters vertelt hoe Gordian helpt om met behulp van slimme optimalisatie tooling de juiste reservedelen op de juiste plekken in de wereld te krijgen.

 

F-35: voorraad optimalisatie door toevoeging van prognostiek
Nederland heeft de komende decennia een cruciale rol in de logistiek van spare parts voor de Europese F-35 straaljagers. Het Amerikaanse ministerie van Defensie koos Nederland uit voor het opslaan, verzenden en beheren van spare parts voor ruim 500 F-35’s. Gordian werkt mee aan dit Nederlandse initiatief onder de naam OneLogistics. Kyle Oosterwaal vertelt hier meer over.

 

Behalve deze smaakmakers tref je nog diverse andere boeiende artikelen aan. Maar ontdek dat vooral zelf en blader snel door, zou ik zeggen.

 

Veel leesplezier en hartelijke zomergroeten!

 

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? Meld je dan hier aan

Meer weten?

Ramon Caanen
Partner