Vraag
Hoe vertaal je de service visie naar concrete service producten?
“Met service ben je nooit klaar. Service is immers geen product, maar een beleving”
Aanpak
Service Business Transformation


De aanpak van Gordian richtte zich vooral op het implementeren van de visie die Damen had op service business. De aanpak bestond uit het opstellen en uitvoeren van werkpakketten op het gebied van organisatieontwikkeling, competentieontwikkeling en de ontwikkeling van benodigde methoden en systemen.
Gordian formuleerde daarnaast samen met Damen een Service Product Portfolio, ontwikkelde concrete Spare Parts pakketten, stelde standaard onderhoudscontracten op en richtte de logistieke onderhoudsketen in voor een van de gescoorde opdrachten.
Resultaat
Transformatie van “cost centre” naar winstgevende business


Met de hulp van Gordian bouwde Damen een sterke toekomstgerichte Service organisatie. Extra voordeel: de service business heeft een dempend effect op de conjunctuurgevoelige business waarin Damen Shipyards opereert.
Door de transformatie van productleverancier naar full-service dienstverlener groeide Damen Shipyards in 3 jaar tijd met 300%.