Twence

Supply Chain Scan geeft Twence inzicht in verbeterpotentieel

Joris ter Heijne, Teamleider Asset Beheer: “Gordian gaf ons zowel kwalitatief en kwantitatief inzicht in de verbetermogelijkheden.”

Aanpak

Een gedegen kwantitatieve en kwalitatieve analyse

Aanpak - Lorum ipsum

Binnen Twence bestond het vermoeden dat het voorraadmanagement van spare parts verbeterd kon worden. Twence en Gordian kwamen tot de conclusie dat een Service Supply Chain Scan de beste manier is om dit te verifiëren, te kwantificeren en om volgende stappen te definiëren. Het doel van de Service Supply Chain Scan is om een volledig inzicht te krijgen in de huidige situatie inclusief aandachts- en verbeterpunten.

De Service Supply Chain Scan bestaat uit twee onderdelen: de performance scan en de maturity scan. De performance scan geeft kwantitatief inzicht in de huidige situatie door het gebruik van statistiek. De maturiy scan is een kwalitatieve processcan waarbij we de belangrijkste stakeholders binnen de volledige service supply chain interviewen, van de Maintenance Engineer tot en met Finance.

Resultaat

Een positieve business case en 29 verbetervoorstellen

Resultaat - Lorum ipsum

De conclusie van de scans is dat Twence al een zeer solide basis heeft, maar dat er op een aantal punten verbeterslagen gemaakt kunnen worden. Door de bestelhoeveelheid te optimaliseren kunnen operationele kosten volgens de huidige inzichten flink omlaag. Daarnaast kan de voorraadwaarde omlaag terwijl de voorraadbeschikbaarheid stijgt. Gordian presenteerde een lijst met 29 verbetervoorstellen voor de korte- en middellange termijn. Twence heeft een aantal punten direct opgepakt en daarnaast start zeer binnenkort een traject om een aantal hot topics rondom het magazijn aan te pakken.

 

Meer weten?

Tycho Lejeune
Lead Consultant