Nieuws en publicaties

Kristallen jubileum voor Gordian Logistic Experts

Al 15 jaar expert op het gebied van spare parts management en service logistiek

Op 1 december bestaat Gordian 15 jaar. Gordian werd op 1 december 2005 opgericht en startte vanaf een zolderkamer in het pittoreske Gelderse Zoelmond met de gedachtegang dat kapitaalgoederen niet stil hoeven te staan als gevolg van logistieke wachttijd. Met het Ministerie van Defensie en Voestalpine Railpro als eerste klanten kregen we meteen een mooie start en een groeiend vertrouwen van nieuwe klanten.

De zolderkamer bleek binnen een paar jaar te krap voor een groeiende organisatie. In 2007 verhuisden wij naar een kantoor in Papendorp, Utrecht, om in 2014 naar ons huidige pand in Maarssen over te gaan.

 

Zoelmond                                                            Maarssen


Uitbreiding naar Afrika

In november 2015 breidden wij onze services uit naar Zuid-Afrika door een partnerschap aan te gaan met het Zuid-Afrikaanse Pragma. Pragma is een gerenommeerd specialist op het gebeid van asset management. Dit partnerschap gaf ons de kans om voet aan Zuid Afrikaanse grond te krijgen en daar de markt te benaderen. Samen bedienen we op deze manier een bredere markt maar hebben tegelijkertijd wel de mogelijkheid gespecialiseerde oplossingen in de eigen specialisatie aan te bieden. Sinds 2019 opereren we ook vanuit Kaapstad met ons eigen Zuid-Afrikaanse team om onze klanten daar te bedienen.


Ontwikkeling Spare Parts Management Studio

Wat startte als een handige Excel tool dat werd ingezet bij opdrachten ontwikkelde zich als een volwaardig software programma; de Spare Parts Management Studio. Een oplossing waarin klanten het artikelassortiment kunnen plannen en optimaliseren door middel van geavanceerde algoritmes, een vriendelijke gebruikersinterface en een KPI dashboard waarmee de Deming-cycle wordt gesloten. Deze tool ontwikkelt zich nog altijd door. De afgelopen twee jaar hebben we hard gewerkt aan een webversie van de software en ondersteuning voor multi-echelon planning.

Trainingen
Naast het beschikbaar stellen van software, trainen wij ook onze klanten op het vakgebied van voorraadbeheer van spare parts in twee of driedaagse cursussen. Deze opleiding, met praktische oefeningen, geeft inzichten en technieken om het voorraadbeheer van spare parts naar een hoog niveau te brengen. Deze trainingen geven we op een centrale locatie of bij de klant zelf.

Jan Willem Rustenburg, founding partner: “We zijn begonnen vanuit het idee dat voorraadmanagement van spare parts anders en vooral beter moet kunnen. 15 jaar later kunnen we zeggen dat we het ook beter en anders maken voor onze klanten. Met onze kennis en ervaring denk ik dat we onszelf terecht experts op ons vakgebied mogen noemen. Wij zijn trots op wat we hebben bereikt en zien uit naar de komende 15 jaar!”

 

Niet uitbundig, wel activiteiten

We willen dit lustrum niet helemaal aan ons voorbij laten gaan. Daarom hebben wij een aantal activiteiten op stapel staan waarin we onze kennis op het gebied van spare parts management graag met je willen delen:

  • Met een vlog geven we binnenkort een blik achter de schermen bij Gordian.
  • Ook geven wij in december tips vrij op het gebied van voorraadbeheer via LinkedIn en Twitter.

Houd onze website en social media kanalen de komende weken goed in de gaten of volg ons op LinkedIn of Twitter om niets te missen.

Meer weten?

Jan Willem Rustenburg
Founding Partner
Jürgen Donders
Partner